Opisy do zdjęć – jak tworzyć opisy na insta

Fajne opisy do zdjęć, jakie opisy na insta dodać… Chyba każdy zna te czasochłonne przemyślenia, prawda? W pogoni za lajkami i followersami często zapomina się o jednej z najskuteczniejszych metod na to, aby przyciągnąć na swoje konto realnych obserwatorów. I w dodatku takich, którzy będą aktywnie uczestniczyli w życiu profilu, czyli zostawiali polubienia, komentarze, reakcje i oczywiście polecali go dalej. Tą metodą są dobrze przygotowane opisy na Insta, których rola jest dwojaka: przyciągnięcie uwagi odbiorców oraz przekazanie jakiejś treści.

opisy do zdjęć

Po co opisy na Instagramie?

Oczywiście można iść na łatwiznę. Można wrzucić fotkę, okrasić ją paroma tematycznymi hasztagami i zapomnieć o jej istnieniu. Niech sobie żyje własnym życiem, a los zrobi swoje. Takie przekonanie wśród wielu instagramerów weryfikuje od razu sam Instagram. W social mediach to nie los decyduje o popularności fotki czy wpisu, ale cała gama różnorodnych działań podjętych w celu ich promocji. A trudno promować w skuteczny sposób coś, co przeciętny internauta odbierze jako „wpis zrobiony byle jak” a nie wartościowy przekaz, którym nadawca (właściciel konta na Insta) chce go zainteresować. Dlatego tak ważne z punktu widzenia marketingowego jest poprawne przygotowanie treści do zamieszczenia pod zdjęciem. Opisy na Insta powinny mieć przemyślaną formę, być ciekawe, wartościowe, emocjonalne, poruszające… i to w tej samej chwili. Jak osiągnąć taki efekt? Niestety nie tak łatwo. O ile dla jednych opisy do zdjęć na Instagramie nie są żadną trudnością, inni będą się męczyć z ich przygotowaniem, nawet jeśli to wpis długości dwóch zdań.

opisy na insta

Jak zrobić dobre opisy do zdjęć?

Można więc skorzystać z pomocy doświadczonych firm, które tworzą opisy do zdj na Insta albo wziąć się samemu do pracy i trochę poćwiczyć. Zrobienie dobrego opisu to nie łatwa przeprawa, ale nie jest też rzeczą niemożliwą. O czym najlepiej pamiętać? Przede wszystkim o takich szczegółach jak:

– odpowiedniej długości opisu (nie zanudzaj odbiorcy, ale i nie sprawiaj, by czuł się ignorowany krótkim wpisem)

– tematycznym nawiązaniem do zdjęcia (czasami fotografia broni się sama, innym razem trzeba słowem opisać to, do czego na niej nawiązujemy)

– formą zwracania się do odbiorcy (pamiętaj, jaką masz główną grupę docelową i nie zwracaj się do młodzieży jak do staruszków, którym nosisz zakupy)

– pomyśl, nie pisz z marszu (dobre opisy do zdj muszą być przemyślane, a pisanie wszystkiego, co ślina na język przyniesienie, to nie jest dobry pomysł)

– poprawność językowa (chociaż wydaje się to najbardziej logiczne, opisy na Insta często pełne są błędów i to nie tylko na mało znanych profilach)

Lecz najważniejsza zasada jest zawsze jedna: dodawaj opisy! Nie zapominaj o nich, nie pomijaj celowo, bo możesz wyrządzić swojemu profilowi sporo marketingowej krzywdy.

A co, jeśli nie dodam opisu?

No dobrze, a jeśli komuś wcale nie zależy na tym, aby mieć miliony followersów i nie planuje wielkiej kariery w social mediach? Jeśli prowadzi profil tylko dla siebie i paru(nastu, dziesięciu) znajomych? Czy wtedy też tak ważne jest to, aby dodać opisy do zdjęć? Co się stanie, jeśli ich nie doda?

W zasadzie nic wielkiego. Instagram nie zablokuje konta, bo ktoś dodaje same zdjęcia, a w opisie wstawia kropkę. Jeśli profil nie jest nastawiony na popularność, followersów i pływanie w like na Insta, to jego właściciel może go prowadzić w sposób, w jaki tylko będzie chciał. Pojawia się jednak inna kwestia: czy nawet małe profile, które odwiedza niewiele osób, nie powinny szanować swoich odbiorców? Mówiąc wprost – dodawanie samego zdjęcia na Insta bez żadnego opisu, żadnego wyjaśnienia, choćby krótkiego, to dla wielu użytkowników znak, że właściciel nie tylko ich nie szanuje, ale nawet nieszczególnie mu zależy na ich odwiedzinach na swoim profilu. Opisy na Insta to najprostszy i przede wszystkim darmowy sposób komunikacji z użytkownikami. W szczególności z tymi najbliższymi, którzy śledzą profil, komentują go, polecają. Pokazywanie im środkowego palca, a tak z ich strony wygląda puste zdjęcie bez opisu, to zachowanie cokolwiek niepoprawne, a wręcz wyjątkowo karygodne. Nie zapominajmy, że dzięki opisom możemy zyskać wartościowych obserwujących na instagramie – nie pomijajmy tego. To właściwie fundament sukcesu.

opisy do zdj

Opisy na Insta – gotowce na różne okazje

Oczywiście nie każdy jest mistrzem słowa i nie każdemu pisanie opisów pod zdjęciami przychodzi z dziecinną łatwością. W takich przypadkach warto mieć pod ręką jakieś gotowe teksty, które będzie można wrzucić pod zdjęcie. Najlepiej, aby były to uniwersalne treści, które pasują do większości sytuacji, a jednocześnie w jakiś emocjonalny sposób oddziałują na internautów. Popularnymi sztuczkami stosowanymi przy gotowcach jest korzystanie z cytatów albo zadawanie pytań dotyczących jakichś ogólnych problemów. Trzeba jednak pamiętać, aby takiego gotowca wklejać w sposób przemyślany i aby chociaż częściowo pasował do fotografii albo filmiku, który ma opisywać. A gdzie ich szukać? Internet pełen jest miejsc z gotowymi szablonami zawierającymi opisy do zdj na Insta, ale można też pójść krok dalej i po prostu wynająć usługi firmy, która się tym zajmie.

Samodzielne wymyślanie opisów

Z kolei osoby, które mają dużą wyobraźnię i dla których opisy na Instagrama nie stanowią większego problemu, mogą je wymyślać na bieżąco. Jakich zasad się stosować podczas samodzielnego tworzenia opisów na Insta? W zasadzie nie jest ich wiele: trzeba pamiętać o tematyczności (dopasowaniu treści do zdjęcia), interakcji z odbiorcą (zwrócenia im na coś uwagi, zadania pytania, podziękowania) czy pilnowania, aby opis był jasny i zrozumiały. Warto tworzyć opisy do zdjęć na Instagramie na bazie własnych przemyśleń, uczuć czy emocji, ponieważ właśnie takie wpisy zyskują najwięcej odbiorców i reakcji oraz mogą liczyć na mnóstwo polubień. Jednak i tutaj są pewne granice: nie wolno poddawać się samym emocjom i nie kontrolować tego, co się pisze. Nawet jeśli poruszamy jakiś ważny temat, który nas wzburzył, opisy do zdj pod takimi treściami muszą być kulturalne. Wulgarne nie tylko zniechęcą odbiorców, ale mogą być też powodem do nałożenia na konto kary od administracji serwisu.

Opisy do zdjęć na Insta a hasztagi

Miejsce na opisy do zdjec na Insta przeznaczone jest również do zamieszczania w nich hasztagów. Ich liczba, rodzaj czy forma powinny być dopasowane do zdjęcia, ale również w żaden sposób nie przytłaczać samego opisu. Niestety na Instagramie jest coraz więcej profili, które ignorują opisy na Insta i uważają, że wystarczą same hasztagi, aby zdobyć popularność i przyciągnąć odbiorców. Jeśli pod zdjęciem liczba tych ostatnich jest większa niż długość samego opisu, to nie tylko nie wygląda to dobrze i zachęcająco, ale też takie zdjęcie ma mniejsze szanse na to, że zostanie wyłapane przez algorytm i wypromowane. A promowanie instagrama przez profesjonalne serwisy może nas trochę kosztować.

Opis na Instagramie w formie cytatu

Jednym ze sposobów na przygotowanie dobrego opisu pod zdjęciem na Insta jest zastosowanie cytatu. Nie chodzi jednak tylko o losowo wybraną wypowiedź z jakiejś książki, serialu czy przemowy, ale o to, aby dobrać ją pod kątem tematycznej zawartości do samego zdjęcia. Cytaty to najprostsza forma wypełnienia opisu pod zdjęciem, ale dla pewności warto dodać do niego chociaż jedno lub dwa zdanie komentarza. Zwłaszcza wtedy, gdy cytatem chce się zobrazować jakiś ważnie społeczny problem, zwrócić uwagę na konkretne zjawisko i określić swoje poglądy na dany temat. Cytaty jako opisy do zdjęć mają bowiem to do siebie, że przez różnych ludzi mogą być różnie interpretowane. Zdanie wyjaśnienia i dokładne przedstawienie swojego stanowiska na pewno w takich sytuacjach nie zaszkodzi.

fajne opisy
Fajne opisy do zdjęć na insta to już znaczna część sukcesu – to one definiują atrakcyjność profilu.

Co przekazać w opisie?

Nie ma ani złotego środka, ani standardowego wyznacznika na to, co dokładnie warto zamieścić w opisach pod zdjęciami. Ograniczniki są zaledwie dwa: wyobraźnia właściciela konta oraz zapisy regulaminu, które zabraniają publikowania niezgodnych z prawem treści, w tym obraźliwych i wulgarnych. Dlatego opisy na Insta pełne są naprawdę przeróżnych rzeczy, od wspomnianych cytatów, po długie i bardzo rozległe epopeje. Opis na Insta można wykorzystać w celu promocji i reklamy, wyjaśnień i sprostowania, apelu i nawoływania do działania. Może być zwykłą informacją uzupełniającą dla zdjęcia, jak i samemu tworzyć odrębną treść tematyczną. W praktyce to, co zamieścimy w takim opisie, w dużej mierze zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć. Jeśli pragniemy wypromować siebie, markę, jakąś rzecz, całą firmę, opis powinien zawierać superlatywy i zachętę. Z kolei jeśli zwracamy uwagę na problem społeczny albo apelujemy o jakieś działanie, zbieramy pieniądze w celach charytatywnych itp., w opisie musi się znaleźć zachęcenie do podjęcia akcji, a on sam być stworzony w emocjonalnej, poruszającej formie.

Opis i zdjęcie to jedno?

Chociaż opis może być na swój sposób odrębny, najbardziej pożądanym zjawiskiem na Insta jest jego bezpośrednie połączenie ze zdjęciem. Mówiąc wprost – albo zdjęcie uzupełnia opis, albo opis uzupełnia zdjęcie. Jedna część wynika z drugiej i powinny być ze sobą maksymalnie powiązane. Brak któregoś z tych elementów sprawia, że wpis na Insta staje się niepełny, pusty, nieciekawy, a w skrajnych przypadkach, których niestety nie jest mało, nawet niezrozumiały dla samych odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *