Hasztagi instagram – jakie hashtagi na insta są popularne?

Popularne hasztagi czy dopasowane? Jakie hashtagi na insta używać? To pytanie i wiele podobnych codziennie zadają sobie tysiące ludzi. Jednym z głównych celów prowadzenia profili w social mediach jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Powodem może być chęć budowania społeczności, stworzenie potencjalnego targetu klientów, wypromowanie jakiejś usługi itp. Niezależnie jednak od tego, jaki jest dokładny powód, w realizacji tego zadania trzeba się bardzo natrudzić, bo zdobycie popularności na Instagramie okazuje się sporym wyzwaniem.

Hasztagi na Insta – dlaczego są tak ważne?

W osiągnięciu tego celu pomocne są hasztagi Instagram, czyli wewnętrzny system oznaczeń wpisów. Dzięki temu, że działają na zasadzie tematyczności (pod jednym hasztagiem np. #dog znajdziemy zdjęcia psów lub fotografie tematycznie z nimi powiązane), proces wyszukiwania pożądanych treści jest o wiele łatwiejszy. Zamiast przeglądać indywidualnie tysiące różnych profili bez gwarancji, że znajdzie się poszukiwaną fotografię, wystarczy posegregować zdjęcia wedle tematycznego tagu, a skrypt Instagrama zrobi to za nas. 

hashtagi

Już samo to świadczy o ogromnej sile hasztagów, która odpowiednio wykorzystana może być potężnym narzędziem w marketingowej maszynie. Odpowiednio, czyli z rozwagą i przemyśleniem, bazując na właściwej liczbie hasztagów, ich popularności, tematyce itd. Wykorzystując je w celach promocyjnych można bardzo łatwo dotrzeć do najbardziej niszowych grup odbiorców lub wręcz przeciwnie, zareklamować się w rozbudowanych, wielomilionowych społecznościach. Celowe ignorowanie mocy hasztagów i rezygnacja z ich używania w opisach to eliminowanie się z wielkiej szansy dotarcia do potencjalnych klientów. I co najważniejsze, w sposób absolutnie darmowy, ponieważ za korzystanie z hasztagów w żaden sposób się nie płaci.

Odpowiedni dobór hashtagów

Jak więc najskuteczniej dobrać hashtagi na Insta, aby mieć pewność, że dzięki temu zyska się wejścia na profil, lajki i obserwatorów? Przede wszystkim podstawową zasadą jest trzymanie się tematyczności wpisu, zdjęcia i hasztagów. I to nie tylko dlatego, że za nagminne wykorzystywanie popularnych hasztagów niepasujących do fotek można otrzymać karę od Instagrama. Chodzi tu również o szacunek wobec samych użytkowników i niewprowadzanie ich w błąd. Wystarczy się postawić na ich miejscu: kiedy szuka się zdjęć modnych sukienek, to po wpisaniu odpowiedniego hasztagu chcemy zobaczyć wyłącznie modne sukienki, a nie setki zdjęć, które nie są z nimi związane.

Żeby hasztagi na IG spełniły swoją rolę, powinny więc tematycznie pasować do zdjęcia, ale również wykorzystywać drobne triki marketingowe. Na czym one mogą polegać? To chociażby takie zabiegi jak:

– dywersyfikacja (dzielenie) hasztagów na popularne, mniej popularne i niszowe

– korzystanie z tagów operacyjnych typu #like4like

– hasztagi na Instagrama w różnych językach

– korzystanie z aktualnie modnych trendów w hasztagach

Można korzystać z pomocy firm zewnętrznych, które specjalizują się w marketingu social mediów i pomogą stworzyć listę hasztagów na Insta pasującą do konkretnego profilu. Jeśli chcemy z kolei sami się tym zająć, pomocne będzie chociażby korzystanie z różnego rodzaju zestawień i rankingów prezentujących popularne hashtagi na Insta z danego dnia, tygodnia, miesiąca czy nawet roku.

Nie przesadzaj z ilością

Znając ogromną moc hasztagów można łatwo dać się ponieść. Skoro jeden hasztag może zapewnić nam odwiedziny setek internautów, to co za problem dodać ich dwadzieścia, pięćdziesiąt a nawet sto? W teorii wydaje się to logiczne. W praktyce takim działaniem można wyrządzić sobie mnóstwo krzywdy, a nawet doprowadzić do czasowej blokady konta. Umiar w dodawaniu hasztagów jest ważny nie tylko dlatego, że chroni przed przykrymi konsekwencjami. Pozwala też na wybieranie takich słów kluczowych, które faktycznie przyniosą profity, a nie będą tylko zapychaczem w polu z opisem. Czy jest więc jakiś limit na hasztagi na IG? System pozwala na jednorazowe wprowadzenie 30 (a dokładniej – tylko pierwsza trzydziestka jest brana pod uwagę). Nie oznacza to, że trzeba koniecznie z nich korzystać. Obecnie większość osób korzysta z maksymalnie 10-15 słów. W ocenie marketingowych specjalistów najważniejsze są pierwsze trzy hasztagi Instagram, które powinny być główne pod względem tematyczności, ale niekoniecznie najbardziej popularne. Kolejna siódemka to już mniej znane słowa kluczowe (z mniejszym zasięgiem), ale nadal mieszczące się w zakresie tematycznym wpisu. Ostatnia piątka to z kolei tagi niszowe, mało używane, ale pozwalające dokładnie skonkretyzować dane zagadnienie.

hasztagi

Zbanowane hasztagi na Instagramie

Trzeba też uważać na pułapki, o których nie każdy użytkownik Instagrama zdaje sobie sprawę. Jedną z nich i zdecydowanie najbardziej dotkliwą są hashtagi na Insta, które zostały wpisane na banlistę. Ich użycie sprawi, że post oznaczony w ten sposób nie będzie wyświetlał się w wynikach wyszukiwania i to na żaden z hasztagów wykorzystanych we wpisie. Nie ma tu znaczenia, że na 10 dobrych tagów jeden będzie zbanowany – w takim przypadku wszystkie dziesięć jest ukrywanych przez skrypt serwisu.

Warto więc przed użyciem hasztaga sprawdzić, czy jest on „legalny”. Robi się to w banalny sposób: wystarczy kolejno w wyszukiwarkę wpisać hasztagi na Instagrama, które chcemy wykorzystać. Jeśli pod danym tagiem nie wyświetlają się żadne wyniki, to dowód na to, że dane słowo zostało przez serwis zbanowane. A które wyrazy mogą liczyć na taki „zaszczyt”? Wbrew pozorom nie są to tylko hasztagi Instagram zawierające obraźliwe określenia, treści rasistowskie, pornograficzne czy wulgarne. Bardzo często są to też popularne hashtagi na IG, które były przez użytkowników wykorzystywane w niewłaściwy sposób. Dzięki banowaniu administracja próbuje po prostu ograniczyć negatywne zjawisko posługiwania się popularnymi tagami do promowania wpisów zupełnie niezwiązanych z ich głównym tematycznym przekazem. 

Hashtagi Instagram w 2020 roku

Nie dziwi też fakt, że ze względu na swoją specyficzną rolę hasztagi Instagram mają własne rankingi popularności. Miejsce tagu na liście zależy od jednego czynnika: jak często był używany przez internautów w badanym okresie. Dlatego trendy popularności mogą być różne, liczone w dobach, tygodniach czy latach. I to właśnie hasztagi 2020 są tym wyznacznikiem, na który warto zwracać uwagę przy planowaniu tagów dla swojego wpisu. Dlaczego właśnie hashtagi Instagram 2020 a nie te dobowe czy miesięczne? Ponieważ to w kontekście całego roku najłatwiej ocenić popularność danej frazy. Te słowa, które są modne w poniedziałek, wcale nie muszą takie być w piątek. W okresie całego roku lepiej bada się trendy popularności, a stworzone w ten sposób popularne hasztagi i ich rankingi są o wiele bardziej dokładne i warte zaufania.

hasztagi instagram 2020

Popularne hasztagi Instagram w 2020

Na jakie więc słowa najlepiej zwrócić uwagę w swoich wpisach? Które hasztagi na IG są popularne w roku 2020? Czy zmieniła się jakoś tendencja z lat poprzednich? Oczywiście zachowując tematyczność hasztagu do wpisu można wykorzystać te bardzo popularne jak na przykład:

  • #2020 
  • #love 
  • #photography 
  • #fashion
  • #travel
  • #instagood
  • #tbh
  • #animal
  • #happy
  • #myday
  • #work
  • #food
  • #picoftheday
  • #music
  • #nature
popularne hashtagi

A co z hasztagami niszowymi?

Wykorzystanie wyłącznie popularnych hasztagów na Insta wbrew pozorom nie przyniesie dobrego efektu. Wynika to właśnie z faktu ich popularności – pod danym tagiem będą przecież tysiące innych zdjęć. Więc jak wyróżnić to swoje? Najłatwiej sięgnąć po mniej popularne hashtagi Insta 2020 a nawet po te należące do kategorii stricte niszowych. To rozwiązanie stosowane szeroko w marketingu – popularne tagi windują wpis w wyszukiwarce, a te mniej znane pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Konkretnej czyli takiej, która jest zainteresowana daną tematyką i po prostu wie, jakich hasztagów powinna szukać.

Do tych mniej znanych hashtagów można zaliczyć chociażby nazwy miast #warsaw, #warszawa, #cracov, #krakow, #gdansk, #lublin, nazwy zwierząt #dog, #cat, #pies, #kot, uprawianego sportu #voleyball, #basketball, #siatkowka, #koszykowka, #pilkanozna. Aby zwiększyć zasięgi i szanse na to, że trafi się do odpowiednich użytkowników, warto wykorzystywać hasztagi Insta w języku angielskim a nie tylko polskim.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *